CZƦà UMIEJĘTNO¦CI

zarowka
Sprawdzian umiejętno¶ci ? sprawdza predyspozycje do rozwi±zywania problemów oraz umiejętno¶ci analizy i wykorzystania informacji.
Poniższy plan zajęć został skonstruowany na podstawie do¶wiadczeń wyniesionych z poprzednich egzaminów.

Dzień I

8 godz. dydaktycznych

 

Sylogizmy

  • Rozwi±zywanie sylogizmów z dwiema przesłankami metod± diagramów Venna
  • Rozwi±zywanie sylogizmów z dwiema przesłankami metod± pięciu warunków
  • Kwadrat logiczny i jego zastosowanie
  • Rozwi±zywanie entymematów sylogistycznych (dookre¶lanie przesłanek)

 

Dzień II

8 godz. dydaktycznych

 

Sylogizmy i relacje liczbowe

  • Symbolika w zadaniach z relacji logicznych i matematycznych
  • Kontekstowe zadania z relacji logicznych i matematycznych
  • Rozwi±zywanie testów sylogistycznych technik± eliminacji odpowiedzi (z dwiema i trzema przesłankami)
  • Rozwi±zywanie sylogizmów metod± przewidywania

 

Dzień III

8 godz. dydaktycznych

 

Sylogizmy, relacje na zbiorach i prawa logiczne

  • Rozwi±zywanie tekstowych zadań logicznych wykorzystuj±cych spójniki prawdziwo¶ciowe (alternatywa, koniunkcja, implikacja, równoważno¶ć)
  • Prezentacja metody 0-1 oraz metody praw logicznych na przykładzie zadań z logiki formalnej
  • Rozwi±zywanie sylogizmów na trzy przesłanki w kontek¶cie metod± przewidywania
  • Prezentacja i omówienie zadań z logiki tetycznej*

 

Dzień IV

8 godz. dydaktycznych

 

Sylogizmy, relacje i prawa logiczne w kontek¶cie

  • Odczytywanie informacji z wykresów, diagramów, tabel
  • Rozwi±zywanie sylogizmów na trzy przesłanki technikami ł±cz±cymi elementy metody 5 warunków, przewidywania i eliminacji
  • Rozwi±zywanie i analiza zadań na relacje liczbowe z uwzględnieniem kontekstu
  • Rozwi±zywanie i analiza zadań na relacje między zbiorami
  • Rozwi±zywanie zadań z rachunku zdań technikami ł±cz±cymi elementy metody 0-1 i praw logicznych

 

Dzień V

16 godz. dydaktycznych

Matryce Ravena

  • Tablice Ravena
  • Analogie słowne

 

PROWADZˇCY

JACEK TOMASZEWSKI

Od 5 lat prowadzi kursy z zakresu przygotowania do egzaminu na urzędnika mianowanego (w czę¶ci umiejętno¶ci), szkolenia z zakresu matematycznych modeli wspomagaj±cych podejmowanie decyzji (My¶lenie analityczne),

Jego wiedza, do¶wiadczenie oraz zaangażowanie s± czynnikami, które gwarantuj± odpowiednie przygotowanie do egzaminu.

ANDRZEJ STĘPNIK

doktor filozofii, wykładowca akademicki, trener z zakresu kompetencji poznawczych, emocjonalnych i społecznych, autor ponad 70 publikacji naukowych i ponad 40 referatów na konferencjach naukowych; od kilku lat uczy logiki, zajmuje się rozwijaniem umiejętno¶ci efektywnego my¶lenia; pomógł wielu osobom w zdaniu egzaminu z umiejętno¶ci i uzyskaniu status u urzędnika mianowanego.

AGNIESZKA MARCZAK  – CHWAST Psycholog oraz Audytor. W zakresie zainteresowań leży psychometria oraz psychoterapia. Do¶wiadczenie w zakresie szkoleń miękkich oraz zarz±dzania zasobami ludzkimi. Poł±czenie wykształcenia psychologa oraz ¶cisłego umysłu z do¶wiadczeniem pedagogicznym gwarantuje konkretne przygotowanie z zakresu matryc Ravena oraz analogii.